خداحافظی دراماتیک طارمی با پورتو با اشک و گل تماشایی + فیلم شهردار مشهد: حضور بیش از ۸۵۰۰ ورزشکار در سومین دوره مسابقات جام رمضان بی‌نظیر بود پیکان هم برای استقلال دردسرساز می شود سمیعی در استقلال فقط امضا می کند! چرا ترابی به ترکتور نمی رود؟ ارونوف قصد جدایی از پرسپولیس دارد استقلال به دنبال شکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس| آلوز به کجا می‌رود؟ احتمال محرومیت ۴ بازیکن استقلال در بازی با فولاد هشدار برای بازیکنان استقلال| چهار بازیکن در محرومیت ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد در هفته بیست و هفتم | نسخه نکو برای بازگشت به صدر پخش زنده بازی منچستریونایتد و آرسنال در لیگ انگلیس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس در بین تیم‌های برتر آسیا + جدول کوپال ناظمی: پول اسپانسر‌ها خرج داوران نمی‌شود جانواریو: با قهرمانی استقلال خوشحال می‌شوم برد پرگل پرسپولیس مقابل تیم ملی جوانان تاریخ و ساعت بازی استقلال و فولاد در لیگ برتر | جنگ صدر و قعر موج دستگیری‌ها در فوتبال | ازفعالان رسانه‌ای تا مدیران فوتبالی آلوز در تیررس پرسپولیس اورونوف از ایران رفت! متهمان پرونده فساد در فوتبال ایران به دادگاه رفتند
سرخط خبرها

کورسوی امید برای بقای شهرخودرو!

  • کد خبر: ۱۰۲۰۵۸
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کورسوی امید برای بقای شهرخودرو!
دومین پیروزی فصل شهرخودرو بازهم در دقیقه ۹۵ به‌دست آمد تا این تیم یک‌بار دیگر به بقا در لیگ‌برتر امیدوار شود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال با اتفاقی ویژه برای نماینده مشهد به پایان رسید. شهرخودرو در روزی که بازهم در رسیدن به دروازه حریف ضعف مفرط داشت، توانست در دقیقه ۹۵ همه‌چیز را به‌سود خودش رقم بزند و فجر شهیدسپاسی شیراز را در حافظیه زمین‌گیر کند. برد دقیقه آخری تیم فوتبال شهرخودرو مشهد درحالی به‌دست آمد که این دومین پیروزی فصل شاگردان سیدعباسی به‌حساب می‌آید و همین اتفاق کافی است تا نماینده مشهد به بقا در لیگ‌برتر امیدوار بماند.

شهرخودرو با این برد دوازده‌امتیازی شد و هنوز قعرنشین است، اما با تیم بالای سرش، نفت مسجدسلیمان، فقط یک امتیاز و با تیم منطقه امن جدول، همین فجرسپاسی پانزده‌امتیازی، فقط سه امتیاز فاصله دارد. این بدان معناست که مشهدی‌ها می‌توانند به‌طرز معجزه‌آسایی بازهم لیگ‌برتری بمانند؛ البته به‌شرط اینکه در هشت هفته پایانی لیگ‌برتر بتوانند دو حریف زردپوش بالای سرشان را در جدول بگیرند و تا رتبه چهاردهم جدول بالا بیایند. اتفاقی که باتوجه‌به تونل وحشت پنج هفته پایانی فصل برای شهرخودرو کمی سخت به‌نظر می‌رسد.

شایستگان سقوط

فجرسپاسی و شهرخودرو روز گذشته نمایشی فراتر از ضعیف داشتند؛ دو تیمی که با نمایش نوددقیقه‌ای در حافظیه بیش از پیش بر این مهم صحه گذاشتند که شایسته سقوط به لیگ دسته‌اول هستند. البته کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه شهر شیراز هم مزید بر علت بود تا دو تیم نتوانند فوتبالی خوب به‌نمایش بگذارند، اما نباید از ضعف فنی بازیکنان که در رساندن پاس‌های متوالی به تعداد انگشتان یک‌دست عاجز بودند، به‌سادگی گذشت.

دومین کلین‌شیت بهزادی

شهرخودرو با سنگربان جدیدش دو بازی است که گل نمی‌خورد؛ مسئله‌ای که برای تیم قعرجدولی که تا اینجای فصل با ۳۱ گل خورده بدترین خط دفاع لیگ را دارد، اتفاقی ویژه به‌حساب می‌آید. یوسف بهزادی که در بازی قبل مقابل تراکتور هم با مهار یک ضربه پنالتی و سیوی دیدنی در نیمه دوم توانسته بود دروازه تیمش را بسته نگه دارد، روز گذشته هم مقابل فجر دو فوق‌واکنش داشت که مانع فروپاشی سنگرش شد. بهزادی بی‌تردید نقش مؤثری در کسب چهار امتیاز شهرخودرو در دو بازی گذشته داشته است.

اصرار به نیمکت‌نشینی زائر

مسعود زائرکاظمین مؤثرترین بازیکن شهرخودرو در بازی تراکتور و فجر بود که اصرار عجیب سیدعباسی به نیمکت‌نشینی او کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. بازیکنی که در هر دو بازی بعد از ورود به زمین با شروع‌ها و سرعت چشمگیرش حملات مرگ‌باری را از جناح راست شهرخودرو به روی دروازه حریفان ترتیب می‌دهد. البته تدبیر ورود دیرهنگام زائر به میدان هم شاید تدبیر خوب کادرفنی شهرخودرو باشد که می‌خواست بعد از خسته‌شدن مدافعان حریف در لایه‌های دفاعی آن‌ها نفوذ کند و ضربه آخر را به پیکره رقبا بزند. تدبیری که دست‌کم در بازی دیروز جواب داد و مسعود زائرکاظمین با نفوذ به قلب دفاع فجر، شهرخودرو را صاحب یک ضربه پنالتی کرد.

بیژن بعد از دقیقه ۹۰

مدافع باتجربه شهرخودرو بازهم بعد از دقیقه ۹۰ برای این تیم گل زد. مجتبی بیژن که این فصل در قلب دفاع شهرخودرو جایگاه ثابتی دارد و به‌تازگی بازوبند کاپیتانی را هم به بازو می‌بندد، بعد از گل بی‌ثمر دقیقه ۹۳ دیدار با ذوب‌آهن، این‌بار بازهم از روی نقطه پنالتی و بازهم بعد از دقیقه ۹۰ برای تیمش شهرخودرو گل‌زنی کرد؛ با این تفاوت که این‌بار گل بیژن شش‌امتیازی بود و نماینده مشهد را علاوه بر اینکه به سه امتیاز این بازی رساند، به فجر و نفت مسجدسلیمان هم در جدول نزدیک کرد.

سیدعباسی: به بقا امیدوار شدیم

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو بعد از برتری مقابل فجرسپاسی گفت: هیچ‌وقت از شکست فجرسپاسی خوش‌حال نمی‌شوم. با پیروزی ما مقابل فجرسپاسی، چاقو دسته خودش را برید. داوود سیدعباسی در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: نیمه اول شرایط خاصش را داشت. با کیفیت زمین و بادی که می‌آمد، بازی سرد و بی‌روحی را شاهد بودیم. نیمه دوم تیم ما توانست نبض بازی را در اختیار بگیرد. بار‌ها روی دروازه حریف حاضر شدیم و درنهایت دقیقه ۹۰ توانستیم با پنالتی بازی را به‌سود خودمان تمام کنیم. مسئله‌ای که باعث تأسف است. زمان ما هم که بازی می‌کردیم، زمین حافظیه همین‌طور بود. برای تیم فجر و تیم‌هایی که در آن بازی می‌کنند، واقعا حیف است.

امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم از این ورزشگاه نوستالژی استفاده کنیم. وقتی به این ورزشگاه می‌آیم، مرور خاطرات خوبم است. سیدعباسی تصریح کرد: تیمم برده است و برای مردم خراسان خوش‌حالم که به‌نمایندگی از آن‌ها در این بازی حاضر شدیم. توانستیم امید‌های خودمان را برای ادامه فصل زنده نگه داریم. همه تلاشمان را می‌کنیم که نماینده شایسته‌ای برای استان خراسان باشیم و در بازی‌های بعدی هم بتوانیم همین‌قدر با جدیت و انگیزه ظاهر شویم. بچه‌ها امروز بیشتر از توانشان تلاش کردند. همه بازی‌ها همین‌طور است. آن‌ها امروز مزد تلاششان را گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->